آموزش آرایشگری

آموزش آرایشگری

آموزش آرایشگری

آموزش آرایشگری

عواملی که باعث زشتی در انسان می شود

عواملی که باعث زشتی در انسان می شود 

گاهی برخی از کارهایی که انجام می‌دهیم و گمان می‌کنیم در زیباتر شدن ما موثرند می‌توانند در طولانی‌مدت زیبایی ما را گرفته یا آن را تحت‌الشعاع قرار دهند. در اینجا به ۵ عادت اشتباهی اشاره می‌کنیم که می‌توانند برای زیبایی شما مضر باشند. 

۱/ مالدین مچ‌ها به هم بعد از عطر زدن: عطرها از مولکول‌های فراری درست شده‌اند که در مواجهه با گرما، سرما و سایش تبخیر می‌شوند. بهترین شیوه عطر زدن این است که شما عطر را ۱۵ سانتی‌متری مچ به سمت داخل یا آرنج یا گردن اسپری کنید. بعد از آن نباید به هیچ‌عنوان به این نقاط دست زد. باید اجازه داد عطر اسپری شده در مجاورت هوا خشک شود. می‌توانید کمی مچ دستتان را در هوا تکان دهید یا آن را فوت کنید. بعد اجازه دهید عطر به آرامی با دمای بدن شما تبخیر شود. 

۲/ جمع کردن چشم‌ها در نور آفتاب جمع کردن چشم‌ها در زیر نور آفتاب می‌تواند سبب بروز چروک‌هایی اطراف چشم و پیشانی شود. حتی غیر از جنبه نازیبایی که در چهره شما ایجاد می‌کند، اشعه ماورای بنفش خورشید می‌تواند سبب بروز فوتوکراتین یا سوختگی کره چشم شود که از جمله نشانه‌های آن درد چشم، سوزش، قرمزی چشم، سردرد و التهاب پلک است. در ضمن ماندن طولانی‌مدت زیر نور آفتاب می‌تواند احتمال بروز آب‌مروارید و ضعف ماهیچه‌های چشم در سالمندی را هم افزایش دهد که از جمله شایع‌ترین علل کوری در افراد بالای ۵۰ سال است. بهترین کار این است که در طول سال چه زمستان و چه تابستان از عینک‌های آفتابی استاندارد استفاده کنید که می‌توانند تا ۹۹ درصد جلوی تابش اشعه‌های UVA و UVB به چشم را بگیرند. 

۳/ سوهان کشیدن به ناخن در حرکت رفت و برگشت : حرکت رفت و برگشت هنگام سوهان کشیدن سبب جدا شدن لایه‌های گوناگون ناخن شده و در نهایت ناخن‌ها را سست و شکننده می‌کند. در صورتی که می‌خواهید سوهان بکشید و ناخن‌های بلندی دارید ابتدا آنها را به اندازه دلخواه کوتاه کنید بعد به یک جهت آنها را سوهان بزنید. از سوهان‌های فلزی هم تا جای ممکن استفاده نکنید. 

۴/ برداشتن بیش از اندازه ابروها: برداشتن بیش از اندازه ابروها و نازک کردن آنها صورت را پیرتر نشان می‌دهد. پر کردن ابرو با مداد و تتو نیز هیچ‌گاه نمی‌تواند مانند یک ابروی طبیعی پهن زیبا به نظر برسد. نکته دیگر اینکه برداشتن ابرو به اشکال غیرطبیعی می‌تواند از زیبایی صورت بکاهد. ابرو هر چه حالتی طبیعی‌تر داشته باشد زیباتر است. برای برداشتن ابروها حتما نزد یک متخصص ابروکار بروید تا برحسب شکل صورت شما زیباترین ابرویی را که به چهره شما می‌آید درست کند. 

۵/ نشستن برس و پدهای آرایشی: پدها و برس‌های آرایشی از جمله وسایل شخصی هر فرد هستند اما با این حال در طول زمان پوست مرده، روغن و رنگ‌ها روی آن نشسته و اکسید می‌شود و حتی باکتری‌ها می‌توانند روی آنها تجمع پیدا کنند. استفاده از برس‌ و پدهای کثیف می‌تواند آرایش شما را نازیبا کرده و حتی سبب بروز ناراحتی‌های پوستی و به ویژه جوش روی صورت شما شود. بهترین کار شست‌وشوی مرتب وسایل آرایشی با آب ولرم و شامپو و خشک کردن آنها است. حتی می‌توانید از پاک‌کننده‌های آرایشی هم استفاده کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.